Tuesday, June 2, 2009

BERUBAH DEMI ISLAM


"Alhamdulillah selesai sudah kerja aku,lepas ni boleh la berehat gembiranya terasa dalam hati",hati saya berbiacara


“boleh awak bantu saya untuk program akan datang"?tiba-tiba satu pertanyaan menghinggap ke telinga saya tatkala sedang asyik melayari internet. Saya seperti kebingungan,” arr terlepas lagi aku nak berehat,lepas ni mesti banyak kerja nak buat,dah la kerja lepas belum pun habis” hati saya melenting kemalasan.

Tapi sekali lagi dan untuk keseterusnya saya harus membuka pintu hati seluas-luasnya untuk mengatakan sudah tiba masanya untuk diri berubah,berubah bukan untuk diri tetapi untuk ISLAM,sudah tiba untuk saya memaksa diri dalam konteks mentarbiyyah hati supaya kurangkan rehat dan tidur.

Saya sering terfikir,bilakah sebenarnya saya akan berubah,berubah dalam erti melakukan sesuatu diluar kelaziman biasa,saya teringat musuh-musuh islam begitu sekali bertungkus lumus siang malam demi memastikan misi mereka melihat islam jatuh seperti kesannya kita dapat melihat sekarang, saya teringat saudara-saudara saya yang tidak mampu untuk terlena seperti kita disini. Saya tertanya-tanya apakah lagi yang saya tunggu untuk berubah??

Apakah menanti saat cemas ketika tsunami datang menghempap diri barulah saya akan sedar dari tidur yang panjang. Atau adakah saya menanti suatu insiden besar yang mampu menggoncang kehidupan ini,atau saya menanti saat malaikat maut datang untuk memenuhi janjinya?? Saya perlu membuat keputusan sekarang.keputusan untuk berubah bukan untuk diri tetapi DEMI ISLAM.KepadaMu Ya Allah aku memohon petunjuk dan pertolongan....

No comments: