Wednesday, July 22, 2009

Catatan pesakit

Alhamdulillah dengan sedikit ujian kesakitan yang di ujikan kepada saya. Bukanlah bermaksud untuk mengatakan hebatnya saya,alimnya saya,bagusnya saya tapi itulah hasrat dan cita-cita saya. Kadang-kadang bila terlalu lalai bermain dipadang yang panas terik,sesekali emak memanggil menyuruh pulang kerumah,mungkin juga kadang2 terkena satu dua rotan menghinggap ke punggung.

Sungguh Allah lebih lagi sifatNya Yang Maha Pengasih terhadap hambaNya,tetapi saya yang berkali-kali lupa dan lalai gagal mengesan “belaian” tersebut. Penyakit yang datang bertimpa-timpa membuatkan saya mengeluh tetapi mujurlah ada teman yang membantu. 2 hari saya mendapat cuti sakit dan sehingga kesaat ini suhu badan saya masih lagi tak normal tapi kena tahan. Saya jadi kuat sebab ada lagi sahabat2 saya yang lebih teruk kena demam.Manjanya diri bukan? Belum diuji dengan sesuatu yang lebih hebat sudah mulai hendak tersungkur.Sekali lagi maafkan hambaMu yang jahil ini.


Ceriakanlah dirimu dihadapan manusia demi Islam,menangislah engkau dihadapan Allah s.w.t didalam kesunyian- Saiful islam.com

No comments: