Sunday, August 23, 2009

1.39am : Ada sesuatu

Hari ini 3 Ramadhan,1.39 am..Mata saya masih segar berpinar,fikiran ligat melayang berfikir,hati kadang-kadang dilanda gundah gulana.Berfikir apa? Terlalu banyak perkara yang bersarang difikiran. Saya menatap wajah Ustaz Asri Rabbani bersama saya ketika konsert yang lalu,hati tiba-tiba sayu kerana amat merasa kehilangannya dalam keadaan yang tidak terduga. Rupa-rupanya Ramadhan yang lalu adalah terakhir buatnya.


Blog ini sememangnya menjadi wadah kepada saya untuk mentransformasikan masalah kepada penulisan.Kadang-kadang menulis boleh membuat hati tenang kerana mampu meluahkan apa yang ada dihati.Tetapi sudah pasti ketenangan yang sebenarnya ialah bila mampu menangis saat diri menghadap Sang Pencipta.Terima kasih kepada mereka yang sudi membuka dan membaca apa yang saya tulis.

Ramadhan oh Ramadhan,cepatnya berlalu.Malam ini dah masuk 3 Ramadhan. Bimbangnya hati bila tidak mampu mengisi ruang-ruang yang ada sempena Ramadhan ini dengan sebaiknya. Sepanjang Ramadhan ni saya terpaksa tidur lewat kerana banyak kerja yang perlu diselesaikan,kadang-kadang sampai 3 pagi. Saya takut jika tidak berkesempatan untuk bermunajat disepertiga malam dalam masa Ramadhan ini yang masih berbaki sedangkan dosa terlalu banyak tidak terhitung.

Saya bergelut antara tuntutan diri,tuntutan lain dan Ramadhan.Yang pasti Ramadhan sering tewas..

Ya Allah aku akan cuba lagi..

No comments: