Wednesday, March 3, 2010

Catatan di kala senja buatmu teman




Tika senja menjelang tiba

Muhasabah aku seketika

Bait ini aku tujukan buatmu teman

Sebagai tanda kita pernah bersama

Melayari bahtera perjuangan

Di medan dakwah yang penuh gelora…


Temanku

Aku bersyukur kepada Dia

Kerana menghadirkan kalian didalam hidupku

Kalian umpama adik

Berupa juga abang

Memberi tika memerlukan

Menghiburkan tika ku kesunyian

Menunjuk tika ku kesesatan


Temanku

Tanpa disedari

Masa terus berlalu

Meninggalkan kita

Meninggalkan kenangan yang indah


Saat ini..

Tika kita pernah bersama

Hari-hari yang dilalui terasa bagaikan bermakna

Seakan-akan menghitung detik-detik perpisahan


Sahabatku

Andai suatu hari aku yang pergi dulu

Sudilah kiranya engkau mendoakan aku

Biarlah ikatan kita tetap utuh

Penuh kukuh dalam doa rabitah

Biar jasad kita berpisah didunia

Tetapi roh kita tetap bersatu..


Temanku..

Diriku dan dirimu

perlu bersedia mengumpul bekal

Mengambil peluang & ruang

memasak tujuan & keyakinan

Tika kita bersama

Supaya nanti bila keseorangan

Kita tidak kesesatan

Tiada arah tujuan….


P/S: Buat sahabat2 dimedan perjuangan, maafkan aku kerana gagal menjadi sahabat yang terbaik buat kalian, pesan buat bersama,ambillah peluang dan ruang tika kita bersama, biar dalam suka kita membuah ukhuwwah, dalam marah kita membuah ibrah (pengajaran), dalam duka kita memantapkan tarbiyah. Semoga kita bergembira bersama, tika menatap kekasih agung untuk menyampaikan bahawa kita adalah penyambung perjuangan Rasulullah s.a.w.

Ya Allah,walaupuan jasad kami berjauhan antara satu sama lain,ikatkanlah hati kami dengan ikatan roh ukhuwwah islamiyah..


3 comments:

mutiaraKU said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Terima kasih,,saya telah ubahnya

Anonymous said...

bukan ap,,bg "aku??" ini mengajar kita lebih ikhlas dlm stiap tindakan..asif