Saturday, August 28, 2010

28.8 SELAMAT HARI LAHIR BUATMU!


Dingin malam ini diliputi kabus berombak tebal, namun sepintas lalu ia pergi hilang dari pandangan. Begitulah dengan kehidupan ini, tiada yang kekal abadi melainkan Allah swt. Ya Allah, sungguh seketika hamba bermusafir di tanah ini. Dan tanah ini juga bakal menjadi saksi kepulangan hamba nanti. Ya Allah ucapan mereka mengingatkan daku pada kematian yg aku sendri lupakan.

28/8/2010..SELANGKAH LAGI MENUJU KEPADA KEMATIAN

Ya Allah,ampunkanlah dosaku, kedua ibu bapaku,keluargaku, guru2 ku, sahabat2ku dan kaum muslimin dan muslimat samada masih hidup atau telah meninggal dunia. Ya Allah panjangkanlah umurku dalam kebaikan, sihatkanlah tubuh badanku, ikhlaskanlah hatiku, tenangkahlah hatiku, hidupkan aku dengan iman,matikan aku dengan iman dan masukkan aku dalam syurgaMu dengan IMAN. Ya Allah aku memohon keredhaanMu didunia dan juga akhirat.AMIN

No comments: