Tuesday, April 26, 2011

TERIMA KASIH YA RAHIM!

Ya Allah! terima kasih atas kebaikanMu

Aku masih mampu mengecapi nikmat-nikmatMu yang menggungung tinggi

Ya Allah aku terhutang budi dengan sifat kasih sayangMu

aku mampu bernafas dengan baik, mampu menyedut oksigen tanpa sebarang sesak nafas

Aku tak mampu bayangkan kehidupan tanpa mampu bernafas atau mengalami sesak nafas

Aku terbayang ayahku sewaktu sakit jantung dulu, nafas tercungap-cungap bila penyakitnya datang



Ya Allah! terima kasih atas kebaikanMu

Aku terhutang budi dengan kebaikanMu

Aku terhutang budi dengan nikmat Iman dan Islam yang Engkau anugerahkan

tidak dapat aku bayangkan kehidupan aku tanpa Iman dan Islam

Aku memandang kawan-kawanku yang bukan Islam

Aku tidak dapat bayangkan bagaimana perasaan aku jika berada ditempat mereka



Ya Allah aku terhutang budi dengan nikmat ukhuwwah Islamiyyah yang Engkau anugerahkan.

Aku dikurniakan sahabat-sahabat yang memahami kehendak dan tujuan

sama-sama bergerak untuk Islam

Aku tidak dapat bayangkan kehidupan tanpa nikmat ini

Aku memandang kawan-kawanku, ramai yang tersasar dan tersungkur

mereka jauh dari sahabat-sahabat yang mengingatkan kepadaMu Ya Allah



Ya Allah aku terhutang budi dengan sifat kasih sayangMu

Aku mampu makan dan minum dengan baik,

mampu menjamah rezeki mu tanpa ada halangan

Aku tak dapat bayangkan bagaimana hatta sakit mulut pun dah rasa tak mampu menguyah makanan

Malah makanan yang masuk keperut ku mampu dicernakan tanpa sebarang masalah melalui perkumuhan

Aku tak dapat bayangkan bagaimana sakitnya menahan perut jika tidak mampu membuang air besar atau air kecil

Fikiranku terlayang pada seorang kakak yang berada disebuah hospital waktu kakak aku ditahan dihospital dulu, dia tak mampu membuang air kecil dengan baik menyebabkan dia terpaksa menyediakan plastik ditepi katil untuk membuang air kecil

Fikiran aku juga terlayang pada datuk aku yang dimasukkan kehospital dulu kerana terlalu sakit perut tapi tak mampu membuang air besar, dia meraung-raung kerana sakit dan akhirnya dipakaikan pampers.



Ya Allah, aku ingin meluahkan kebaikanMu

Alhamdulillah damainya hidup disini,nikmat ketenangan

Aku mampu belajar, berkawan, bersuka ria tanpa ada dentuman tembakan, keganasan

Aku tak mampu bayangkan bagaimana hidup dalam ketakutan, kegelapan, susah mendapat air.

Fikiranku terlayang pada saudara-saudaraku di Palestin, bagaimana susahnya mereka



Ya Allah, maafkan aku kerana tidak mampu membalas kebaikanMu, aku terhutang budi kepadaMu Ya Allah..

No comments: