Friday, September 4, 2009

Rintihan 15 Ramadhan


Sudah ku cuba dengan daya yang ada
Menumpukan ibadah padaMu
Tapi tidak juga ia istiqamah
kerana gangguan terlalu banyaknya
Tapi ku cuba juga tidak jemu-jemunya
Aku berhempas pulas melakukannya
Tapi selalu saja ada turun naiknya
Dia tidak juga mahu terus maju
tanpa tolehnya
Namun tetap ku cuba
Walau bagaimana keadaan
Disamping tidak lepas meminta pertolonganMu
Biarpun begitu
Sikapku ini belum ada lurusnya
Walaupun begitu aku berjanji padaMu
Akan aku cuba selalu
Aku akan bermujahadah setiap waktu
Aku yakin satu masa akan berjaya juga
Kerana yakin dengan janjiMu
Orang yang bermujahadah itu akan dibantu
Ia akan dijayakan kerjanya
Janjimu pasti Engkau tunaikan
Maha Suci Engkau dari mungkir janji
Tapi itulah yang aku tagih
Setiap waktu


p/s: "Bila mana manusia menangis kerana Allah,maka Allah bersedia memaafkannya"

No comments: