Wednesday, October 21, 2009

Harapan

Ya Allah
Semakin kaki bertatih melangkah
Terasa semakin lemah dan kaku
Semakin lama diriku melangkah
Semakin jauh aku dariMu

Ya Allah
Aku kebingungan dalam keadaan
Apakah yang sebenarnya terjadi
Apakah yang harus aku lakukan
Di saat dan waktu ini

Ya Allah
Bagaikan jasad tanpa nyawa
Bagaikan jasad tanpa roh
Bagaikan terbang tanpa sayap
Bagaikan berenang tanpa air
Diri terumbang dalam pelukan ganas
Kehidupan dunia..

Ya Allah
Fitnah badai datang melanda
Menghempap diri kerana dosa
Dosa yang semakin bernoda
Aku bagaikan tiada daya
Untuk terus bertahan
Sampai bila?

Ya Allah
Sungguh ku akui
Jiwa ini terlalu rapuh
Iman ini terlalu lemah
Sekejap diatas lamanya menyepi dibawah

Ya Allah
Harapanku kini hanyalah padaMu
Terimalah aku kembali……
Berilah kekuatan kepada kami
Untuk melayar bahtera perjuangan
Agar sampai ke destinasi yang dituju
Dalam pelayaran membawa beban yang berat..


7.02am ( Khamis: 22/10/09 )


P/S:Perasan tak jika kita semakin mendekatkan diri kepada Allah, kita semakin di uji oleh Allah.kenapa?

Jawapan:
Surah Al-Ankabut ayat 2-3
Surah Muhammad,47:31..dan sungguh ,kami benar2 akan menguji kamu hingga kami mengetahui orang2 yg bnr2 berjihad dan brsabar diantara kamu. Dan akan kami uji perihal kamu’

No comments: