Monday, October 26, 2009

HIKMAH hidupku

Entah apakah yang sebenarnya sedang Allah rencanakan kepada kehidupanku sejak akhir-akhir ini. Bermula dengan kemalangan yang berlaku 2 minggu lepas.Sekarang laptop ku dan kawan ku pula telah hilang. Aku mengintai apakah hikmah disebalik semua kejadian ini.

Bagaikan tiada ungkapan yang mampu ku perkatakan melainkan “ku serahkan seluruh jiwa dan raga hanya pada Allah”. Jika Allah mentakdirkan ini yang terbuat buat kehidupanku. Aku menerimanya dengan hati yang terbuka. Sungguh ujian-ujian yang dilalui menjadi kaffarah yang maha besar di atas dosa-dosa yang pernah aku lakukan.

Solat hajat,taubat dan bacaan Al-Quran menjadi pengubat kepada jiwa yang resah. Ketenangan kembali kedalam diri saat dahi mampu mencecah sejadah,saat alunan bait al-quran mampu dituturkan. Bukankah kita dan semua yang ada pada kita adalah milik Allah ? CUKUPLAH untuk memberi erti apa yang ada pada kita berhak untuk Dia ambil kembali…

Ya Allah,janganlah Engkau pikulkan aku dengan bebanan yang berat yang tidak terdaya aku memikulnya.

11.45pm ISNIN (26/10/09)

1 comment:

Rasailul Ashwaq said...

Kaffarah dosa-dosa? Bukan kamu ni orang yg baik2 ke? Ujian je kot... Tak apa, yang hilang boleh diganti. Sabar ye~