Tuesday, February 9, 2010

Mampukah aku?

Wudhuk mula membasahi tubuh untuk menunaikan solat subuh. Alhammdulillah hari ini Engkau masih menghidupkan aku. Seperti biasa sahabat-sahabat yang berada disekeliling menjadi pendorong setiap kali lemah terutama untuk solat berjamaah subuh dimasjid.

Aku termenung memikirkan masa depan,jika berada dikampus ini, kehidupanku sememangnya berjemaah start dari solat subuh,makan,beriadah dan lain-lain. Sesekali hati berbisik apakah mampu aku beristiqamah diluar dari kampus. Bimbang, risau itulah perasaan yang datang bertamu setiap kali aku bangun dari tidur. Sungguh aku masih lemah kerana disaat pejuang islam lain bertarung dengan masalah ummat,aku masih lagi bertarung dengan sifat diri yang sentiasa gagal untuk istiqamah. Semangat pula sekejap ok,sekejap tak ok.

“Tika rajin buat sungguh2,supaya nanti rahmat Allah akan datang”,itulah antara kata2 ustaz (murabbi yang dikasihi) yang sentiasa membuatkan diriku semangat untuk berjuang. Kadang-kadang tidak perlu lantunan suara,cukuplah helaan nafas yang penat seorang pejuang mampu mengocak semangat orang yang melihatnya. Terima kasih ustaz.

Ya,rahmat Allah.itulah yang aku cari. Aku mencari kekuatan,semangat untuk meneruskan perjuangan. Aku cuba untuk bingkas bangun setiap kali aku tewas. Kerana aku yakin Allah pasti bersama. Tapi perasaan itu sukar sekali untuk hadir.

Kadang-kadang aku terfikir apakah tidak adil untuk memikirkan perancangan Allah dimasa akan datang?? Tapi aku yakin aku mesti membuat persediaan kearah lapangan dakwah diluar kampus. Ya Allah jauhkan aku dari menjadi golongan yang tercicir dijalan dakwah.amen

AKU AKAN CUBA LAGI! LAGI! DAN LAGI!

Rabu (2.47am)

No comments: