Friday, December 10, 2010

HATIKU BERBICARA LAGI...


Ya Allah

Tidak pernah hati ini merasa begini

Pertemuan yang sungguh memberi erti

Biarpun hanya seketika

Namun jenuh membuah rasa


Ya Allah

Terasa indah ukhuwwah islamiyyah

Di pasak kukuh dengan ikatan akidah

Jauh lebih memberi keyakinan

Melebihi ukhuwwah kerana keturunan


Ya Allah

Di penghujung waktu senja

Terasa bahangnya kian terasa

Perpisahan yang bakal menjelma

Kerana itu telah ditakdirNya


Ya Allah

Dulu aku tidak mengerti apa-apa

Dulu aku bergelumang dengan dosa

Namun hadirnya mereka merubah segala

Kerana kekuatan dan sokongan mereka


Ya Allah

Lewat waktu ini

Hati ingin berbicara lagi

tentang nasib diri

Tanpa sahabat dan teman disisi

Mampukah diri ini bertahan?

Ketika dunia begitu memautkan…


Ya Allah

Bukan aku tidak yakin kepadaMu

Bukan aku tidak yakin dengan kekuatanku

Namun aku khuatir seperti Nabi sabdakan

Kambing seekor senang menjadi hidangan

Bukankah itu satu peringatan


Ya Allah

andai mereka tiada lagi disisi

andai tiada siapa menemani

dilangkah dan medan dakwah ini

Engkaulah yang ku harapkan

sehingga nafasku ke akhiran…

No comments: