Wednesday, March 30, 2011

MALU



Ya Allah, betapa diriku ini sungguh malu untuk kembali padaMu. Aku malu ketika kebaikanku yang sekelumit dipandang hebat pada pandangan manusia lain. Sedangkan keaiban dosaku yang banyaknya tersimpan dan tersorot dari pandangan manusia. Ya Allah maafkan aku, aku terlupa dengan kasih sayangMu ketika aku tidak pernah meminta untuk hidup didalam Islam, Engkau keluarkan diriku dari perut ibu yang beragama Islam, Ya Allah aku malu ketika galak diriku berbuat kemaksiatan, tiba-tiba Engkau masih lagi mengurniakan nafas, makanan. Engkau masih mengurniakan nikmat kedamaian. Ya Allah aku terlupa, sering terlupa.. Maafkan aku Ya Allah…..Aku ingin kembali lagi kepadaMu meskipun sudah terpalit dosa yang tidak mampu dimaafkan, namun tiada Tuhan yang mampu ku harapkan selain dariMu Ya Allah. Terimalah aku!

No comments: